مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 23:202019-12-08سياسي

رفتارها نشأت گرفته از باور و اندیشه افراد است


مدیر بنیاد نهج البلاغه استان اردبیل گفت: هنگامی که در انسان فکر و اندیشه بارور شود، رفتار متناسب با آن از خود بروز می دهد، چرا که انسان آن گونه عمل می کند که می اندیشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، رحیم انور در سمینار مهارت های زندگی اظهار کرد: اگر تربیت با امر و نهی آغاز شود تربیت سلبی خواهد بود و تاثیری در شخص نخواهد گذاشت، اما اگر این امر با هدف بارور کردن اندیشه و فکر صورت گیرد موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر وجود مباحث تربیتی در دین اسلام و نهج البلاغه افزود: حضرت علی(ع) نامه خطاب به فرزندش امام حسن(ع) را اینگونه آغاز کرده است که فرزندم اینگونه باشد سپس آگاهی بخشی نسبت به فرزندش داده است و این نشان از بارور کردن اندیشه است.

مدرس دانشگاه های استان اردبیل یکی از آسیب های موجود در تربیت جوانان را ترساندن از عواقب کار و آخرت عنوان کرد و یادآور شد: اگر تربیت با ترساندن و عذاب شروع شود موفقیت آمیز نخواهد بود بلکه در تربیت باید با تبشیر اقدام کرد.

انور با بیان اینکه مهمترین راه تربیت، معرفت بخشی است، تصریح کرد: انسان نباید از رحمت خدا مایوس شود چراکه باورسازی، باوردرمانی و معنی درمانی یکی از بهترین روش های تربیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفتارها نشأت گرفته از باور و اندیشه افراد است

رفتارها نشأت گرفته از باور و اندیشه افراد است