مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 21:002019-12-08پزشكي

کسب 2 مدال توسط دانشجوی تبریزی در مسابقات اختراعات کانادا و کرواسی


علیرضا ابراهیم زاده دانشجوی مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای دو اختراع خود در مسابقات اختراعات کشورهای کانادا و کرواسی دو مدال نقره و طلا کسب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، اختراع نخست این عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در حوزه نوروفیدبک بوده و در قالب کلاهی خودتنظیم امواج مغزی در افراد دارای اختلالات روانی، افسردگی، بیش فعالی و کم توجهی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته این مخترع این کلاه تمام داده های مغز افراد بیمار را کسب و به سیستم مرکزی ارسال می کند و داده ها در این سیستم مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و در این ارتباط نیز پزشک می تواند با استفاده از نتایج تحلیل ها به درمان مریض بپردازد.

ابراهیم زاده اضافه کرد: این اختراع در مسابقات Ican2019 کشور کانادا که با شرکت 50 کشور برگزار شد، مقام دوم را کسب کرد و مدال نقره مسابقات را به خود اختصاص داد.

گزارش فارس حاکی است؛ اختراع دیگر این عضو باشگاه پژوهشگران واحد تبریز طراحی سیستم هوشمندی برای کنترل سیلندرهای اکسیژن مورد استفاده در حوزه پزشکی است.

این محقق درباره این اختراع هم گفت: این سیستم با هدف جلوگیری از هیپوکسی در بیماران تنفسی طراحی شده و از طریق محاسبه زمان قابل استفاده از کپسول اکسیژن، هشدارهایی به مراقبان و بخش کنترل مرکزی این سیستم 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسب 2 مدال توسط دانشجوی تبریزی در مسابقات اختراعات کانادا و کرواسی

کسب 2 مدال توسط دانشجوی تبریزی در مسابقات اختراعات کانادا و کرواسی