مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 15:302019-12-08بين الملل

فرمانده ارشد روس: ناتو باید از حیاط خلوت ما خارج شود


فرمانده ناوگان شمالی روسیه با هشدار به اعضای ناتو در خصوص خطر درگیری به آن ها توصیه کرد از نواحی غنی از منابع طبیعی قطب شمال خارج شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرمانده ناوگان شمالی روسیه به کشورهای عضو پیمان آتلانیتک شمالی (ناتو) در خصوص خطر جنگ هشدار داده و به آنها توصیه کرد از نواحی غنی از منابع طبیعی در قطب شمال خارج شوند.

به نوشته روزنامه دیلی میل ، آلکساندر موسی اف فرمانده ناوگان شمالی روسیه با اشاره افزایش حضور کشورهای عضو ناتو در قطب شمال گفت شمار رزمایش های آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی در این منطقه ظرف پنج سال دو برابر شد.

این فرمانده ارشد روسی در ادامه گفت: در آینده نزدیک، باید انتظار افزایش حضور نظامی نیروهای مسلح و در نتیجه افرایش احتمال منازعه را داشته باشیم.

فرمانده ناوگان شمالی روسیه، همچنین غرب را به تلاش برای فشار بر روسیه با حربه تحریم ها و همکاری چند جانبه سیاسی  در قطب شمال متهم کرد.

وی کشورهای ناتو را به عدم توجه منافع ملی روسیه و آمادگی استفاده از نیروی نظامی به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی متهم کرد.

 این فرمانده روس با انتقاد از فنلاند و سوئد گفت، کشورهایی که دسترسی مستقیم به نواحی قطبی ندارند، بسیار بیشتر در تلاش برای دستیابی به منابع طبیعی این منطقه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرمانده ارشد روس: ناتو باید از حیاط خلوت ما خارج شود

فرمانده ارشد روس: ناتو باید از حیاط خلوت ما خارج شود