مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 10:102019-12-08سياسي

ساماندهی 2 هزار قلم شی تاریخی در مازندران


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ساماندهی 2 هزار قلم شیء فرهنگی تاریخی موجود در موزه تاریخ ساری «عمارت کلبادی» خبر داد.

- ایسنا/مازندران مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ساماندهی 2 هزار قلم شیء فرهنگی تاریخی موجود در موزه تاریخ ساری عمارت کلبادی خبر داد.

سیف الله فرزانه در جمع خبرنگاران با اشاره به ساماندهی اموال فرهنگی تاریخی در 2 بخش اطلاعاتی و کالبدی اظهار کرد:در ساماندهی اطلاعاتی، نام اثر، دوره، کارکرد و کاربری، محل کشف، ابعاد، اندازه و تهیه عکس از زوایای مختلف مورد توجه است.

وی تصریح کرد: در بخش کالبدی به فن شناسی اثر اعم از مواد تشکیل دهنده و جنس آن، تکنیک ساخت، بررسی الحاقات و تزیینات و نیز آسیب شناسی شیء شامل میزان، روند و نوع تخریب، وضعیت محل نگهداری، شرایط و امکانات حفاظتی، پرداخته می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه اطلاعات گردآوری شده در بانک اطلاعات اموال فرهنگی تاریخی کشور ثبت شده است، گفت: این مجموعه حاصل کاوش های باستان شناسی در مازندران و همچنین اشیای توقیفی است که از سوی مراجع قضایی و انتظامی به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی 2 هزار قلم شی تاریخی در مازندران

ساماندهی 2 هزار قلم شی تاریخی در مازندران