مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 06:152019-12-08اقتصادي

300 میلیارد تومان از درآمد بیمه شخص ثالث به سازمان راهداری رسید


شرکت های بیمه موظف شدند در مجموع، 300 میلیارد تومان از منابع حاصل از فروش بیمه شخص ثالث را برای کاهش تصادفات به سازمان های راهداری، اورژانس و ناجا اختصاص دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بر اساس بند الف تبصره 10 لایحه بودجه سال 99، شرکت های بیمه موظفند بر اساس جدولی که از میزان فروش آنها (پرتفوی) این شرکت های از محل عرضه بیمه شخص ثالث تهیه می شود، مجموعا تا سقف 300 میلیارد تومان به خزانه داری کل کشور واریز کنند.

سه دستگاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان اورژانس کشور و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می توانند با استفاده از این منابع برای کاهش تصادفات جاده ای و مرگ و میز ناشی از آن اقدام کنند.

سه دستگاه فوق الذکر می بایست هر سه ماه یک بار گزارشی از اقدامات انجام شده را به بیمه مرکزی تقدیم کرده و سازمان برنامه و بودجه نیز مکلف است در صورت ارائه این گزارش ها از سوی راهداری، اورژانس و ناجا به بیمه مرکزی، هر سه ماه یک بار اعتبار تخصیص دهد.

مجری بند الف تبصره 10 لایحه بودجه سال آتی، بیمه مرکزی خواهد بود.

همچنین وجوهی که شرکت های بیمه به حساب خزانه داری کل کشور بابت اجرای طرح های کاهش تصادفات جاده ای واریز می کنند، به عنوان بخشی از هزینه های مالیاتی این شرکت های محاسبه خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 میلیارد تومان از درآمد بیمه شخص ثالث به سازمان راهداری رسید

300 میلیارد تومان از درآمد بیمه شخص ثالث به سازمان راهداری رسید