مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 12:452019-12-07دانش

آنچه در 16 آذر 32 در دانشگاه تهران گذشت


66 سال از 16 آذر سال 32 می گذرد، روزی که برای همه ما یادآور استکبارستیزی دانشجوی ایرانی است و با گذشت این همه سال دانشجویان ما همچنان پرچم آمریکا ستیزی را برافراشته نگه داشته اند.

- حوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس- 16 آذر ماه نه بلند جریان دانشجویی به آمریکا، انگلیس و مستکبران عالم است، روزی که دانشگاه تهران به خون دانشجویان آغشته شد، تا دانشجو بگوید حاضر است برای مبارزه با آمریکا خون بدهد.

سالها از 16 آذر سال 32 می گذرد، روزی که برای همه ما یادآور غیرت و آمریکا ستیزی دانشجوی ایرانی است و با گذشت سال ها دانشجویان ما همچنان پرچم آمریکا ستیزی را برافراشته نگه داشته اند.

به مناسبت روز دانشجو مروری می کنیم بر آنچه در 16 آذر 1332 در دانشگاه تهران اتفاق افتاد: برای فهم چرایی واقعه 16آذر، دانستن جایگاه دانشگاه تهران به عنوان تنها مرکز آکادمیک رسمی کشور در آن سال ها، ضروری است.

پس از انتقال قدرت از رضا پهلوی به محمدرضا شاه، این دانشگاه با محوریت حزب توده به دلیل آزادی سیاسی ناشی از انتقال قدرت، محفل تحولات فرهنگی و سیاسی کشور شد.

در ادامه افزایش محبوبیت مصدق در بین مردم و همچنین نخبگان کشور باعث گسترش طرفداران جبهه ملی میان دانشجویان در کنار حزب پرقدرت توده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه در 16 آذر 32 در دانشگاه تهران گذشت

آنچه در 16 آذر 32 در دانشگاه تهران گذشت