مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 12:002019-12-07بين الملل

برگزیت به ابر قدرتی انگلیس پایان می دهد


ایندیپندنت از زوال قدرت انگلیس به عنوان یک ابرقدرت جهانی پس از برگزیت خبر داد - ، ایندیپندنت در پایگاه اینترنتی خود و در تحلیلی به قلم پاتریک کاکبرن نوشت: احتمالا در آینده مورخان از سال 2019 [1398] به عنوان نقطه عطفی در سقوط قدرت آمریکا و انگلیس به عنوان قدرت های جهانی یاد خواهند کرد.

بدیهی است که در سلسه مراتب بین المللی، انگلیس در مقایسه با آمریکا از سطح بسیار پایین تری سقوط را آغاز کرد، اما مسیر هر دو کشور یکسان است.

این تغییر ژئوپلیتیکی دقیقا یک قرن پس از انعقاد معاهده ورسای در سال 1919 [1298] روی داد، زمانی که آمریکا و انگلیس پس از جنگ جهانی اول در زمینه تصمیم گیری برای سرنوشت کشورها، در اوج قدرت خود به سر می بردند.

آن ها با اعتماد به نفس، نقشه اروپای شرقی، خاورمیانه [غرب آسیا] و آفریقا را بر اساس منافع خود و با کمترین توجه به پیامد های آن برای دیگران، دوباره ترسیم کردند.

مانند بیشتر عقب نشینی های سیاسی، عقب نشینی کنونی آمریکا و انگلیس تحت پوشش وطن پرستی و عناوینی مانند آمریکا را دوباره عالی کن و ایجاد انگلیس جهانی پس از برگزیت انجام می شود.

درباره آمریکا، اوج سقوط از برتری، امسال روی داد زمانی که ایران در ماه سپتامبر حمله پهپادی و موشکی مخربی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزیت به ابر قدرتی انگلیس پایان می دهد

برگزیت به ابر قدرتی انگلیس پایان می دهد