مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 10:362019-12-07اجتماعي

در شهر کسی او را می بیند؟


حضور و توانمندی شان در اجتماع پشت دیوار بی توجهی ها با هزاران اما و اگر نادیده گرفته می شود در حالی که شعار همه این است:معلولیت محدویت نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛چگونه درس می خوانند؟ بزرگ می شوند؟کار می کنند؟ چگونه از معابر و خیابان های شلوغ شهر عبور می کنند؟ چقدر حقوق آنها به عنوان یک شهروندِ معلول رعایت می شود؟ چرا این افراد را کمتر در مراکز شهری، فرهنگی و هنری می بینیم؟ آیا تک تکِ ما در قبال حضور آنان در اجتماع مسولیتی نداریم؟ شاید چند دقیقه ای باید خود را جایشان بگذاریم و در شهر گام برداریم تا متوجه شویم چگونه حقوق و قوانین آنان به راحتی زیر پا گذاشته می شود.

معلولان بزرگترین اقلیت جمعیتی کشور طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی 10تا 15 درصد هر جامعه ای را معلولان تشکیل می دهند پس با یک محاسبه می توان گفت در کشور ما نیز حداقل 8 میلیون نفر دچار انواع معلولیت هستند اما بنابر اعلام سازمان بهزیستی حدود یک میلیون و 450هزار معلول زیر پوشش این سازمان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان هم می گوید: برآورد شده جامعه معلولان استان اصفهان 500 هزار نفر باشد که یک چهارم آنها زیر پوشش بهزیستی این استان قرار گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در شهر کسی او را می بیند؟

در شهر کسی او را می بیند؟