مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 06:162019-12-07اقتصادي

اثرگذاری تغییر قیمت نفت گاز بر اقتصاد، بیشتر از بنزین است


یک کارشناس مدیریت سیستم و بهره وری گفت: اقتصاد استان زنجان از تغییر قیمت نفت گاز بیشتر از بنزین تاثیر می پذیرد.

- ایسنا/زنجان یک کارشناس مدیریت سیستم و بهره وری گفت: اقتصاد استان زنجان از تغییر قیمت نفت گاز بیشتر از بنزین تاثیر می پذیرد.

محمود محمدی مشفق در گفت وگو با ایسنا، با بررسی سهم بنزین در حامل های انرژی استان زنجان به استناد آخرین گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (سال 1395)، اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین، یکی از وقایع مهم اقتصادی آبان ماه امسال با تبعات اجتماعی و امنیتی بود؛ چراکه انرژی یکی از ورودی های مهم برای بخش های مختلف اقتصادی استان محسوب می شود و نقش آن در صنعت، کشاورزی و خدمات به ویژه صنعت حمل و نقل قابل اعتنا و محسوس است.

وی افزود: در اقتصاد ایران، حامل های انرژی سه گروه فرآورده های نفتی، گاز و برق را شامل می شود که سهم فرآورده های نفتی مابین کل حامل های انرژی در اقتصاد استان 26.

85 درصد است که البته فرآورده های نفتی خود شامل بنزین، نفت، نفت گاز و نفت کوره است که سهم بنزین در بین فرآورده های نفتی استان 40 درصد است، پس می توان نتیجه گرفت بنزین سهم 11 درصدی مابین حامل های انرژی استان را دارد.

این کارشناس مدیریت سیستم و بهره وری تصریح کرد: از آن جا که اندازه گیری حامل های انرژی با واحدهای مترمکعب، لیتر و کیلووات - ساعت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثرگذاری تغییر قیمت نفت گاز بر اقتصاد، بیشتر از بنزین است

اثرگذاری تغییر قیمت نفت گاز بر اقتصاد، بیشتر از بنزین است