مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 آذر 1398 ساعت 09:402019-12-06اقتصادي

افزایش بدهی های مردم ترکیه


بدهی مردم ترکیه پس از کاهش شدید ارزش لیر ترک در برابر ارز های خارجی افزایش یافته است - از آنکارا، مردم ترکیه پس از کاهش شدید ارزش برابری لیر ترک در برابر ارز های خارجی که سال گذشته بوقوع پیوست مجبور به پرداخت بهره های زیادی برای وام های دریافتی شدند و بسیاری از وام گیرندگان ورشکسته شدند.

نمایندگان حزب جمهوریخواه خلق ترکیه نیز در گزارشی در مجلس این کشور اعلام کردند که مردم ترکیه اعتماد خود را به لیر ترک تا حد زیادی از دست داده اند و برای حفظ ارزش دارایی های خود به ارز های خارجی روی می آورند.

بر اساس این گزارش، بدهی مردم ترکیه به بانک ها و دیگر موسسات اقتصادی از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه یازدهم با 9 میلیارد دلار افزایش به یکصد میلیارد دلار رسیده است.

طبق این گزارش، مردم ترکیه فقط در 10 ماه اول سال جاری میلادی بابت وام های دریافتی و هزینه هایی که با کارت های اعتباری انجام دادند حدود 11 میلیارد دلار به عنوان بهره به بانک ها بدهکار کرده اند.

شهروندان ترک در دوره دولت حزب عدالت و توسعه یعنی از سال 2003 تا 2019 در مجموع 90 میلیارد دلار به بانک ها بهره پرداخت کرده اند که 25 میلیارد دلار آن مربوط می شود به جریمه دیرکرد بازپرداخت وام های دریافتی و یا دیر کرد بازپرداخت بدهی کارت های اعتباری.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بدهی های مردم ترکیه

افزایش بدهی های مردم ترکیه