مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 آذر 1398 ساعت 07:252019-12-06اجتماعي

نقش پیش دبستانی در گسترش عدالت آموزشی


کارگروه معاونت آموزش ابتدایی و اداره کل آموزش و پرورش تهران برای بررسی میدانی و نظارت بر فعالیت های مراکز پیش دبستانی استان تهران تشکیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: پیش دبستانی نقش عمده ای در گسترش عدالت آموزشی دارد و از مطالبات شهروندان کشور است.

رضوان حکیم زاده در نشست با عبدالرضا فولادوند، افزود: پیش دبستانی نقش عمده ای در گسترش عدالت آموزشی دارد و از مطالبات شهروندان کشور است.

عدالت آموزشی برای ما موضوعی کلیدی است و در کشورهای پیشرفته نیز شاخص های توسعه بیش از این که با پوشش تحصیلی دبستان مرتبط باشند، با پوشش تحصیلی پیش دبستانی مرتبط هستند.

پوشش تحصیلی ما در بخش دبستان تفاوت معناداری با کشورهای پیشرفته جهان ندارد اما در بخش پوشش پیش دبستانی تفاوت وضعیت ما با این کشورها آشکار است.

وی به اهمیت دوران پیش دبستان در توسعه عدالت آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: کودکان به لحاظ سرمایه فرهنگی و دسترسی به کالاهای فرهنگی دارای فرصت های برابری نیستند.

وقتی این کودکان با وضعیت های متفاوت در دبستان و بر سر کلاس اول حاضر می شوند، از آن ها انتظار نسبتا برابری داریم در حالی که شرایط ورود به دبستان کودکان با یکدیگر متفاوت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش پیش دبستانی در گسترش عدالت آموزشی

نقش پیش دبستانی در گسترش عدالت آموزشی