مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 آذر 1398 ساعت 06:402019-12-06اجتماعي

عدم مشاهده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از عدم مشاهده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی،کامیار داهیم؛مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: موردی از سویه های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح این استان گزارش نشده است و نظارت ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

امسال چهار هزار و 706مورد گزارش گیری از واحد های طیور صنعتی، سه هزار و 454 مورد از واحد های روستایی، 131 مورد بازدید نیز از زیستگاه ها و تالاب های فعال و 379 مورد نظارت بر کشتارگاه های طیور با هدف نظارت بر شیوع این بیماری در سطح استان انجام شده است.

وی ادامه داد: تعداد یکهزار و 420 مورد نمونه سوآپ و بافت تحت آزمایش pcr توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان و شبکه های دامپزشکی اخذ و مورد بررسی و مطالعات آزمایشگاهی مولکولی قرار گرفته است و این فعالیت ها به صورت مستمر ادامه دارد.

داهیم با تاکید بر اینکه تاکنون شواهدی از وجود ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده، بیان کرد: تنها یک کانون بیماری طی 29 مهر امسال در یکی از خانوار های روستایی اشنویه گزارش شد که بلافاصله اکیپ های مربوط با عزیمت به روستا، عملیات معدوم سازی و ضدعفونی را انجام دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم مشاهده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

عدم مشاهده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان