مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 19:402019-12-05اجتماعي

15 درصد از جمعیت کاشمر را معلولان تشکیل می‎دهند


حدود 12 تا 15 درصد از جمعیت 170 هزار نفری شهرستان کاشمر را معلولان تشکیل ‎می‎دهند.

- عکس از تزیینی است ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره بهزیستی کاشمر گفت: حدود 12 تا 15 درصد از جمعیت 170 هزار نفری شهرستان کاشمر را معلولان تشکیل ‎می‎دهند.

اعظم حسن‎زاده در همایش معلولان عنوان کرد: به دلیل اینکه تاکنون برای برخی از خانواده ها این مسئله فرهنگ نشده که معلول باید همانند سایر افراد در جامعه حضورداشته باشد به همین دلیل هنوز بخشی از جمعیت معلولان شناسایی نشده اند.

وی بیان کرد: مشارکت افراد معلول برای دستیابی به توسعه فراگیر، پایدار و عادلانه به عنوان شعار امسال روز جهانی معلولان اعلام شده است.

رییس اداره بهزیستی کاشمر افزود: همه ساله بین 15 تا 20 میلیون نفر معلول به جمعیت معلولان جهان و نزدیک به 40 هزار نفر معلول به جمعیت ایران اضافه می‏ شود که اغلب به علت تصادف، بیماری‎های ژنتیکی و مادرزادی هستند.

وی اظهار کرد: در این راستا اداره بهزیستی شهرستان کاشمر برخی برنامه‏ های تخصصی را با هدف شفاف‎سازی، آگاه سازی، پیشگیری و شناسایی در سال جاری آغاز کرده و یا ادامه داده است.

حسن‎زاده گفت: امسال برنامه طرح غربالگری ژنتیکی معلولان با هدف اینکه کلیه معلولان دارای پرونده‎های ژنتیک باشند در حال اجراست، بدون شک این اقدام برای توسعه آینده کشور بسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

15 درصد از جمعیت کاشمر را معلولان تشکیل می‎دهند

15 درصد از جمعیت کاشمر را معلولان تشکیل می‎دهند