مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 18:352019-12-05سياسي

مسجد باید با فعالیت های فرهنگی هنری ارتباط بیشتری بگیرد


حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در دیدار با آقای مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشور گفت: با اقدامات مختلفی که در حال شکل گیری است مسجد باید با هنر، - تئاتر و فعالیت های فرهنگی و هنری ارتباط بیشتری بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار آقای محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشور با اشاره به فرارسیدن ایام ولادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: در روایتی از امام حسن عسکری (ع) آمده است که هیچ عزتمندی حق را رها نکرد مگر اینکه ذلیل شد و هیچ آدم ضعیف و ناتوانی با حق همراه نشد به جز اینکه خداوند آن را عزتمند کرد که مصداق های فراوانی برای این روایت در عصر حاضر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از نیاز های اصلی مساجد پیوند با هنر است، گفت: مداحی که در مسجد مرثیه سرایی می کند، شاعری که در مسجد حماسه سرایی می کند و سایر اتفاق های مختلفی که در مسجد رخ می دهد در زیر مجموعه هنر قرار می گیرد و هنری که آلوده به غرب زدگی و مسائل غیر شرعی نباشد و شانیت مسجد را هم رعایت کند، نیاز مسجد است.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه اهالی مسجد حق دارند از ظرفیت عظیم هنر بهره مند شوند، عنوان کرد: وضعیت استفاده از هنر در مساجد مطلوب ارزیابی نمی شود و این مهم در حالی است که خداوند متعال کار خود را در قرآن کریم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد باید با فعالیت های فرهنگی هنری ارتباط بیشتری بگیرد

مسجد باید با فعالیت های فرهنگی هنری ارتباط بیشتری بگیرد