مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 10:152019-12-05اقتصادي

سهم استان سمنان از جنگل های هیرکانی چقدر است؟


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از وجود بالغ بر 58 هزار هکتار جنگل هیرکانی در این استان خبر داد.

- ایسنا/سمنان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از وجود بالغ بر 58 هزار هکتار جنگل هیرکانی در این استان خبر داد.

علی نقی حیدریان در آیین نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز که با حضور استاندار سمنان در شهرستان مهدیشهر آغاز شد اظهار کرد: در کل گستره استان سمنان 352 هزار هکتار جنگل وجود دارد که سهم جنگل های ارزشمند هیرکانی از آن 58 هزار هکتار است.

وی ادامه داد: 152 هزار هکتار از جنگل های استان سمنان را درختان سوزنی برگ و 142 هزار هکتار آن را جنگل های تاغ و بیابانی و.

تشکیل می دهد.

مدیر کل منابع طبیعی استان سمنان از برنامه های این اداره کل برای افزایش پوشش گیاهی در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته 15 هزار هکتار از اراضی استان سمنان بذرکاری شده که بیشتر آن از نوع باریجه بوده است.

حیدریان با اشاره به افزایش طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای بهبود پوشش گیاهی و تنوع بخشی و حفظ گونه های گیاهی در استان گفت: هم اینک 28 کارگاه بذرکاری فعال در استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به آغاز طرح نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز افزود: در طرح نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز مجموعا 14 میلیون نهال در سطح کشور غرس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم استان سمنان از جنگل های هیرکانی چقدر است؟

سهم استان سمنان از جنگل های هیرکانی چقدر است؟