مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 09:552019-12-05اقتصادي

200هکتار نهال کاری در شهر سمنان انجام می شود


رییس اداره منابع طبیعی سمنان از آغاز نهضت نهال کاری هم زمان با سراسر کشور در شهر سمنان خبر داد و گفت: 200هکتار نهال کاری انجام می شود.

- معصومه منظمی در گفتگو با خبرنگار مهر ، بابیان اینکه هم زمان با سراسر کشور، با شعار نهال کاری همگانی، برای ایران سبز در حاجی آباد اعلا سمنان نیز این طرح آغاز شد، ابراز داشت: نهضت جنگل کاری این شهرستان در وسعت 200 هکتار هم زمان با کاشت درختانی مانند تاغ و آتریپلکس انجام می شود.

وی افزود: هدف از اجرای نهضت جنگل کاری مشارکتی حفظ، احیا و غنی سازی و ترمیم رویشگاه های جنگلی و مرتعی حفظ ذخایر ژنتیکی و افزایش پوشش گیاهی، فرهنگ سازی و حساس کردن اذهان مردم برای حفظ و احیای تقویت و غنی سازی عرصه های جنگلی و مرتعی است.

رییس اداره منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه در این طرح جلب مشارکت های مردمی مورد تاکید است، ابراز داشت: جنگل کاری مشارکتی باهدف احیا، غنی سازی و ترمیم رویشگاه های جنگلی و مرتعی، برای اولین بار به غیر از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، هم زمان با سراسر کشور در 14 آذرماه به صورت استانی درمنطقه شرق حاجی آباد اعلا صورت گرفت.

منظمی در ادامه اضافه کرد: با توجه اقلیم منطقه تلاش شد تا از بذر و گیاهان بومی منطقه برای این طرح استفاده شود و همچنین معتقدیم بهترین راه حفاظت از عرصه های طبیعی یاری طلبیدن ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200هکتار نهال کاری در شهر سمنان انجام می شود

200هکتار نهال کاری در شهر سمنان انجام می شود