مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 07:212019-12-05سياسي

آغاز اجرای طرح ملی نهضت سبز در خراسان رضوی


عملیات اجرایی طرح ملی نهضت سبز خراسان رضوی امروز همزمان با سراسر کشور در مراسمی با مشارکت شهروندان طبیعت دوست در مشهد آغاز شد.

- ی مرکز خراسان رضوی ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در حاشیه این مراسم بابیان اینکه این طرح ملی با شعار نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز اجرا می شود گفت: این طرح با مشارکت شهروندان در 24 شهرستان این استان اجرا می شود.

علیرضا صحرایی با بیان اینکه 950 هزار اصله درخت از این تعداد در خراسان رضوی کاشته می شود افزود: سه هزار و 50 هکتار عرصه بیابانی و مرتعی خراسان رضوی و 800 هکتار عرصه جنگلی در مشهد زیرپوشش طرح ملی نهضت سبز قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: درختان جنگلی مثمر و غیرمثمر شامل گونه هایی همچون توت خوراکی، سنجد، ارس ، زرشک ، افرا ، اقاقیا ، زبان گنجشک ، کاج ، سرو ، بادام ، پسته و ارغوان در چارچوب اجرای این طرح ملی در سطح 800 هکتار زمین های جنگلی ارتفاعات جنوبی، پارک آبخیز و کمربند سبز مشهد کاشته می شود.

صحرایی افزود: همچنین در 30 هزار و 50 هکتار عرصه بیابانی و مرتعی خراسان رضوی درختچه های خشکی پسند همچون تاغ و عجوه غرس خواهد شد.

هشت میلیون و 200 هزار هکتار از مجموع 11 میلیون و 300 هزار هکتار مساحت خراسان رضوی عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره کل منابع طبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اجرای طرح ملی نهضت سبز در خراسان رضوی

آغاز اجرای طرح ملی نهضت سبز در خراسان رضوی