مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 آذر 1398 ساعت 23:502019-12-04اقتصادي

آنتی باکتریال و ضدحساسیت شدن فرش ها صنعتی شد/تولید موکت های ضدآتش


محققان یکی از شرکت های فعال در حوزه نانو به فرمولاسیون محلولی برای اعمال خواص آنتی باکتریال و ضد بو و حساسیت دست یافتند و اخیرا نیز با امضای قراردادی با یکی از شرکت های تولیدکننده فرش، - این دستاورد به فاز صنعتی رسید.

سیامک سلیمی، مجری طرح در گفت وگو با ایسنا، از صنعتی سازی آنتی باکتریال فرش ها خبر داد و گفت: با امضای قراردادی با یکی از شرکت های تولیدکننده فرش برای اولین بار توانستیم آنتی باکتریال کردن فرش های اکرولیک را به صورت صنعتی پیاده سازی کنیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از نانو ذرات تولید شده به فرش های اکرولیک خواص ضد حساسیت، ضد بو و آنتی باکتریال اعمال شده است، اظهار کرد: در مرحله اول فرش های مورد استفاده در مساجد ضد بو و آنتی باکتریال می شوند و در فاز دوم اعمال این خواص برای فرش های کودک هدف گذاری شده است تا از بروز حساسیت های پوستی کودکان جلوگیری شود.

سلیمی با بیان اینکه به دو صورت می توان خواص آنتی باکتریال، ضد حساسیت و بو را در فرش ها اعمال کرد، در این باره توضیح داد: در مرحله رنگرزی خواص آنتی باکتریال بر روی نخ مورد استفاده در فرش ایجاد می شود.

این محقق روش دوم را در مرحله تکمیل فرش دانست و خاطر نشان کرد: زمانی که فرش تکمیل شد، نانو ساختارهای آنتی باکتریال بر روی فرش اعمال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنتی باکتریال و ضدحساسیت شدن فرش ها صنعتی شد/تولید موکت های ضدآتش

آنتی باکتریال و ضدحساسیت شدن فرش ها صنعتی شد/تولید موکت های ضدآتش