مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 آذر 1398 ساعت 10:502019-12-04سياسي

حفظ محورهای تاریخی ولیعصر(عج) ، وحدت اسلامی و شوش با وضع موجود


جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست حناچی شهردار تهران تشکیل شد و بر حفظ سه محور تاریخی ولیعصر (عج)، وحدت اسلامی و شوش بدون تعریض تأکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه شهری خبرگزاری فارس علی اشراقی درباره این جلسه گفت: محورهای ولیعصر( عج)، وحدت اسلامی و شوش جزو محورهای تاریخی شهر تهران هستند وهسته های تاریخی شهر را به بافت جدید و توسعه های نوین شهری مرتبط می سازند.

  وی درباره ویژگیهای محورهای اصلی پایتخت گفت: محور ولیعصر(عج) به عنوان شاخص ترین و طولانی ترین خیابان تهران ثبت ملی نیز شده است.

اشراقی گفت: محدوده مورد مطالعه ولیعصر به طول 4 کیلومتر در حد فاصل میدان راه آهن تا خیابان نوفل لوشاتو و در محدوده حصار ناصری قرار دارد که شامل برخی بناهای ارزشمند تاریخی و درختان چنار کهنسال است.

وی افزود: محور حافظ - وحدت اسلامی نیز یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران است و محدوده مورد مطالعه آن به طول 5 کیلومتر در تهران ناصری حد فاصل خیابان جمهوری تا خیابان شوش بوده و شامل بناهای ارزشمند و تاریخی است.

رییس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در ادامه گفت: محور شوش نیز در حوزه جنوبی حصار ناصری به عنوان محور کار و فعالیت استفاده می شده و محدوده مورد مطالعه آن 5 کیلومتر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ محورهای تاریخی ولیعصر(عج) ، وحدت اسلامی و شوش با وضع موجود

حفظ محورهای تاریخی ولیعصر(عج) ، وحدت اسلامی و شوش با وضع موجود