مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 آذر 1398 ساعت 09:402019-12-04سياسي

کمترین سهم بودجه برای کتابخانه های عمومی


در سال های گذشته بخش فرهنگ، کمترین سهم را در بودجه داشته و در میان دستگاه های فرهنگی نیز کتابخانه های عمومی کمترین سهم را داشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علیرضا مختارپور در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان تهران افزود: در حالی که بودجه سال آینده کتابخانه های عمومی و تمام دستگاه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و خدماتی کشور در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی است باید گفت: متأسفانه طی سال های گذشته بخش فرهنگ، کم ترین سهم را در بودجه داشته است و در میان دستگاه های فرهنگی نیز، کتابخانه های عمومی کمترین سهم را داشته اند.

وی افزود:بنا برگزارش رسمی منتشر شده، در سال 1396 به 1397، بودجه دستگاه های فرهنگی به طور متوسط 19 درصد و بودجه کتابخانه های عمومی فقط 6 درصد افزایش داشت.

این در حالی است که هزینه های کارکنان نهاد نیز از محل همین بودجه تأمین می شود، نه همچون دستگاه های دولتی که ردیفی جداگانه برای افزایش حقوق دارند.

مختارپور گفت: بنابر گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر به شورای فرهنگ عمومی، ترک اعتیاد یک معتاد، بیش از 20 سال زمان و هزینه نیاز دارد و بر همین اساس 12 درصد درآمد شهرداری صرف مبارزه با مواد مخدر می شود درحالی که ما برای دریافت سهم نیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمترین سهم بودجه برای کتابخانه های عمومی

کمترین سهم بودجه برای کتابخانه های عمومی