مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 آذر 1398 ساعت 08:502019-12-03دانش

طرح ساماندهی دانشگاه تهران در هاله ای از ابهام


دانشگاه تهران تا پایان آبان فرصت داشت تا طرح توسعه این دانشگاه را بازنگری و به شورای عالی شهرسازی ارائه کند، اما تاکنون طرح به این شورا ارسال نشده است.

- دانشگاه تهران تا پایان آبان ماه فرصت داشت تا طرح توسعه این دانشگاه را بازنگری و به شورای عالی شهرسازی و معماری ارائه کند، اما تاکنون طرح به شورای عالی شهرسازی برای تصمیم گیری نهایی ارسال نشده است.

دانشگاه تهران، یکی از دانشگاه های دولتی در ایران است که در سال 1313 تاسیس شد و در حال حاضر دارای 25 دانشکده، 9 پردیس و 11 مرکز پژوهشی است.

علاوه بر اینکه بزرگترین مرکز آموزش عالی در ایران است یکی از شاخص های مهم هویتی فرهنگی شهر تهران است و فضای دانشگاه و محدوده های اطراف آن جز حافظه تاریخی شهر به حساب می آید و از این حیث اهمیت خاصی دارد.

بر اساس مصوبه کمیسیون ماده 5 در سال 1376، هرگونه ساخت و ساز غیر از فضا های مرتبط با دانشگاه در محدوده آن ممنوع شد و به دنبال این مصوبه، ضرورت طرح ساماندهی دانشگاه های تهران در سال 1383به تأیید هیئت دولت و ریاست جمهوری وقت رسید.

طرح محدوده پردیس مرکزی که در مساحتی بالغ بر 21 هکتار بوده، براساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در سال 1384، به حدود 52 هکتار رسید، درون محدوده منتهی به بلوار کشاورز در شمال، خیابان وصال در شرق، خیابان کارگر در غرب و خیابان انقلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح ساماندهی دانشگاه تهران در هاله ای از ابهام

طرح ساماندهی دانشگاه تهران در هاله ای از ابهام