مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 آذر 1398 ساعت 07:362019-12-03سياسي

اطلس جامع قرآن کریم تهیه شود/ در برابر خون شهدا مسئولیم


یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر تهیه اطلس جامع قرآن کریم، گفت: به برکت نظام اسلامی و خون های پاک شهدا امروز مباحث قرآنی و قرآن پژوهشی توسعه فراوانی یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در دیدار جمعی از اعضای هیئت موسس، اعضای هییت علمی، پژوهشگران و محققان موسسه موضوع شناسی احکام فقهی بیان داشت: قبل از انقلاب قرآن در جامعه حتی حوزه های علمیه مهجور بود، اما به برکت نظام اسلامی و خون های پاک شهدا امروز مباحث قرآنی و قرآن پژوهشی توسعه فراوانی یافته است، اینکه حضرت فرمود رحم الله من أحیا أمرنا یعنی باید بدانیم در درجه اول امام(ره) و شهدا در ثواب همه فعالیت های قرآنی و دینی ما شریک هستند.

وی ادامه داد: آنکه فراگرفتن علم را واجب کرده است به ما گفته است که چه بخوانیم؛ فرمود إِنَّمَا الْعِلْمُ ثَلَاثَهٌ آیَهٌ مُحْکَمَهٌ أَوْ فَرِیضَهٌ عَادِلَهٌ أَوْ سُنَّهٌ قَائِمَهٌ ؛ قبلا آیه محکمه، فریضه عادله و سنت قائمه هر سه به فقه و اصول تعبیر می شد اما پس از انقلاب اسلامی و زنده شدن حوزه ها، تفسیر، کلام، حدیث و سایر علوم در حوزه ها رونق گرفت.

استاد سطوح عالی حوزه تصریح کرد: قرآن و عترت عِدل یکدیگرند؛ گاهی کبرای قضیه را قرآن می گوید و صغرای قضیه را عترت بیان می کند و گاهی بر عکس! در زیارتنامه ها خطاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلس جامع قرآن کریم تهیه شود/ در برابر خون شهدا مسئولیم

اطلس جامع قرآن کریم تهیه شود/ در برابر خون شهدا مسئولیم