مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 آذر 1398 ساعت 05:502019-12-03فرهنگي

غربت موسیقی مقامی


رییس انجمن موسیقی خراسان جنوبی گفت: وقتی هنرمندان موسیقی مقامی می بینند از موسیقی آن ها استقبال نمی شود ممکن است دو سبک موسیقی پاپ و مقامی را باهم تلفیق کنند و این موسیقی آرام آرام به دست فراموشی سپرده شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس انجمن موسیقی خراسان جنوبی گفت: وقتی هنرمندان موسیقی مقامی می بینند از موسیقی آن ها استقبال نمی شود ممکن است دو سبک موسیقی پاپ و مقامی را باهم تلفیق کنند و این موسیقی آرام آرام به دست فراموشی سپرده شود.

عادل قاسمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نمی توانیم تاریخچه ای دقیق برای موسیقی مقامی و اینکه این موسیقی توسط چه کسی ساخته شده یا مرجع اصلی این اشعار کجاست بیان کنیم.

وی با بیان اینکه این موسیقی در طول تاریخ توسط هنرمندان ساخته و استفاده شده است، افزود: شرایط مختلف تاریخی، جغرافیایی و امثال اینها باعث شده که نغمه هایی که در موسیقی مقامی وجود دارد توسط هنرمندان منتقل شود و موسیقی مقامی شکل جدیدی به خود بگیرد.

رییس انجمن موسیقی خراسان جنوبی تصریح کرد: موسیقی مقامی در خراسان جنوبی نیز دارای دیرینه زیادی است، به عنوان مثال در دیوان ابن حسام خوسفی اسامی سازهای موسیقی مقامی آمده، اما مشکلی که وجود دارد این است که تحقیقی درباره این سازها صورت نگرفته و تاریخ دقیقی از شکل گیری این سازها در دسترس نیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربت موسیقی مقامی

غربت موسیقی مقامی