مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 آذر 1398 ساعت 12:102019-12-02سياسي

منفعت طلب و استحاله فکری عامل فروپاشی نهضت جنگل/ لزوم عبرت از تاریخ


امام جمعه انزلی با اشاره به اینکه منفعت طلبی، قدرت طلبی و استحاله فکری عامل فروپاشی نهضت جنگل بود، گفت: امروز باید هوشیار بود و از تاریخ عبرت گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید جواد شمس الدین ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت روحانی مبارز میرزا کوچک خان جنگلی در شاندرمن شهرستان ماسال با تاکید بر اشاره قرآن و روایات معصومین (ع) بر تدبر، مطالعه و عبرت از گذشته، اظهار کرد: توجه به تاریخ و درس گیری از آن به ویژه در شرایط امروز بسیار حساس و ضروری است.

اگر ملتی از تاریخ و مطالعه آن بی بهره باشد قطعا در رسیدن به اهداف خود که برای اعتلای انسان و جامعه اسلامی ترسیم شده موفق نخواهد شد.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به اینکه در بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری توجه به تاریخ و تاکید بر مطالعه آن مکرر دیده می شود، افزود: در بیانیه گام دوم رهبری نیز بر مطالعه تاریخ نیز برای همگان به ویژه جوانان تأکید شده است.

وی مطالعه تاریخ معاصر، دوران انقلاب و سلطنت های جاهلانه را از نکات مهم مورد تاکید رهبری در این بیانیه دانست و افزود: ملتی که از تاریخ کشورش بی اطلاع باشد به موفقیت نخواهد رسید.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره میرزا کوچک خان جنگلی، بیان کرد: این روحانی مبارز از گیلان کشور برخواست و نهضت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منفعت طلب و استحاله فکری عامل فروپاشی نهضت جنگل/ لزوم عبرت از تاریخ

منفعت طلب و استحاله فکری عامل فروپاشی نهضت جنگل/ لزوم عبرت از تاریخ