مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آذر 1398 ساعت 21:152019-11-24سياسي

تصویب پروژه های جدید میان ایران و آژانس انرژی اتمی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، از تصویب چندین پروژه جدید همکاری فنی میان جمهوری اسلامی و آژانس در جریان اجلاس هفته گذشته شورای حکام آژانس خبر داد.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان در این خصوص اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته و مذاکرات فنی میان سازمان انرژی اتمی کشورمان و آژانس، علاوه بر تداوم اجرای دو پروژه همکاری فنی در حوزه نیروگاهی و درمان سرطان برای سال هال 2020 و 2021، چهار پروژه جدید همکاری فنی نیز برای دوره زمانی 2020 و 2021 برای کشورمان به تصویب رسید.

غریب آبادی افزود: این پروژه ها که ارزش مالی اجرای آن ها بیش از 1 میلیون یورو (تامین از سوی آژانس) خواهد بود، در حوزه های مختلف از جمله ارتقای ایمنی و بهره برداری از راکتور های تحقیقاتی هسته ای، ارتقای ظرفیت انسانی در حوزه سوخت هسته ای، ارتقای ظرفیت تولیدکنندگان در زمینه غلات اصلی، و همچنین مدیریت پسماند ها می باشد.

برنامه همکاری های فنی، یکی از مهمترین حوزه های همکاری آژانس با کشور های عضو، به ویژه کشور های در حال توسعه است که هدف از آن، ارتقاء و بهبود وضعیت و استاندارد ها در حوزه های مختلف از جمله بهداشت، درمان، تغذیه، کشاورزی، ایمنی و امنیت، صنعت و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب پروژه های جدید میان ایران و آژانس انرژی اتمی

تصویب پروژه های جدید میان ایران و آژانس انرژی اتمی