مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آذر 1398 ساعت 10:262019-11-24اقتصادي

تنها 18 میلیون هکتار از اراضی کشور قابلیت کشاورزی دارد


مشاور انتظامی امور اراضی کشور با بیان اینکه در کشور حدود 18 میلیون هکتار از اراضی قابلیت زارعی و باغی را دارند، گفت: به همین منظور حفاظت از این اراضی برای تأمین امینت غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، تقی ایروانی صبح امروز در آیین تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در کشور حدود 18 میلیون هکتار از اراضی قابلیت زراعی و باغی دارند، گفت: در چهارمحال و بختیاری تنها 10 درصد اراضی قابلیت کشاورزی دارند، به همین منظور حفاظت از این اراضی برای تأمین امینت غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مشاور انتظامی امور اراضی کشور ادامه داد: حفاظت از اراضی کشاورزی به دلیل اینکه اشخاص مالکیت آن ها را به عهده دارند، کار بسیار دشواری نسبت به حفظ اراضی ملی دارد؛ بنابراین برای حفظ اراضی کشاورزی نیازمند تقویت ساختار ستادی یگان حفاظت از امور اراضی هستیم.

وی با اشاره به نارضایتی مقام معظم رهبری از موضوع حفظ اراضی کشاورزی در کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر جلوگیری از تصرفات غیرمجاز در اراضی کشاورزی به یک مطالبه از سوی دستگاه قضایی تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 18 میلیون هکتار از اراضی کشور قابلیت کشاورزی دارد

تنها 18 میلیون هکتار از اراضی کشور قابلیت کشاورزی دارد