مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 آذر 1398 ساعت 12:002019-11-22سياسي

دیدار وزیر خارجه قزاقستان با سفرای اتحادیه اروپا؛ تعامل محور رایزنی


وزیر امور خارجه قزاقستان با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این کشور دیدار و طرفین طیف وسیعی از مسائل مربوط به تعامل دوجانبه و چندجانبه «نورسلطان» با اتحادیه اروپا را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مختار تلئوبردی وزیر امور خارجه قزاقستان با سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا مقیم نورسلطان دیدار و گفت وگو کرد.

تلئوبردی در ابتدای این ملاقات خاطرنشان کرد: قزاقستان از مشارکت با اتحادیه اروپا که مشمول گفتمان فعال سیاسی، تجارت متقابل و جذب سرمایه گذاری مستقیم است، قدردانی می کند.

وی از تصویب توافقنامه مشارکت و همکاری گسترده میان قزاقستان و اتحادیه اروپا توسط تمام 28 کشور عضو این اتحادیه و استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای همکاری با آسیای مرکزی استقبال کرد.

در جریان این ملاقات همچنین مسائل مربوط به اجرایی نتایج سفر رسمی دونالد توسک رییس شورای اروپا به نورسلطان در ماه مه سال جاری میلادی از جمله توافقات دوجانبه وی با نخستین و همچنین رییس جمهور فعلی قزاقستان مطرح شد.

در چارچوب دستورکار چندجانبه در زمینه چنین مسائلی به مانند تغییر اقلیم، امنیت جهانی و تعامل در چارچوب سازمان های بین المللی از جمله اتحادیه اقتصادی اورآسیا، سازمان امنیت و همکاری اروپا، سازمان همکاری و توسعهٔ اقتصادی بحث و تبادل ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر خارجه قزاقستان با سفرای اتحادیه اروپا؛ تعامل محور رایزنی

دیدار وزیر خارجه قزاقستان با سفرای اتحادیه اروپا؛ تعامل محور رایزنی