مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 آذر 1398 ساعت 01:252019-11-21بين الملل

قطعنامه سازمان اقدامات یکجانبه اقتصادی را محکوم کرد


کمیته دوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیرغم رای منفی آمریکا و رژیم صهیونیستی، با اکثریت آرا قطعنامه ای را در مخالفت با اقدامات یکجانبه اقتصادی از سوی برخی کشورها بویژه آمریکا تصویب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کمیته دوم سازمان ملل متحد روز پنج شنبه علیرغم مخالفت آمریکا و رژیم صهیونیستی، با اکثریت آرا قطعنامه ای را در مخالفت با اقدامات یکجانبه اقتصادی از سوی برخی کشورها بویژه آمریکا تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، کمیته دوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در بیست و سومین نشست عمومی خود قطعنامه مقابله با اقدامات یکجانبه اقتصادی به عنوان ابزاری جهت تهدید سیاسی و اقتصادی علیه کشورهای در حال توسعه را تصویب کرد.

این قطعنامه که پیش نویس اولیه آن توسط گروه کشورهای همفکر از جمله جمهوری اسلامی ایران تهیه و تدوین شده بود، توسط رییس دوره ای گروه هفتاد و هفت بعلاوه چین به کمیته دوم مجمع عمومی سازمان ملل ارائه و با توجه به اینکه آمریکا برای آن درخواست رای نموده بود، پس از رای گیری با 106 رای مثبت در مقابل تنها 2 رای منفی آمریکا و رژیم صهیونیستی به تصویب رسید.

ضمن اینکه اتحادیه اروپا به قطعنامه مزبور رای ممتنع داد.

این قطعنامه با تاکید بر اصول حقوق بین الملل درخصوص لزوم تقویت روابط دوستانه و همکاری میان کشورها بر اساس منشور ملل متحد، تص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطعنامه سازمان اقدامات یکجانبه اقتصادی را محکوم کرد

قطعنامه سازمان اقدامات یکجانبه اقتصادی را محکوم کرد