مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 آذر 1398 ساعت 00:202019-11-21پزشكي

تاثیر استرس دوره بارداری بر یادگیری فرزندان


نتایج یک مطالعه مروری بر روی تحقیقاتی که در زمینه تاثیر استرس دوران بارداری بر حافظه و یادگیری فرزندان انجام شده نشان می دهد استرس زنان در دوره بارداری هر چه شدیدتر و طولانی تر باشد آثار سوء بیشتری بر حافظه و یادگیری فرزندان بر جا می گذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، استرس پاسخ فیزیولوژیک فرد به یک عامل استرس زا مثل تغییر در شرایط محیط اطراف است؛ این پاسخ با همکاری چندین سیستم در بدن پستانداران تولید می شود که مهم ترین آن ها سیستم اتونوم و محور هیپوتالاموس- هیپوفیز- آدرنال(HPA) است.

اگر چه برخی استرس ها لازمه حفظ حیات هستند، اما بسیاری از آن ها، بالاخص زمانی که مزمن شوند می توانند بر ساختار و عملکرد کلیه دستگاه های بدن اثر سوء بگذارند.

محققان در مطالعه ای مروری با عنوان تاثیر استرس دوران بارداری بر حافظه و یادگیری فرزندان و راهکارهای مقابله با آن این موضوع را بررسی کرده اند.

در پژوهشی که توسط فاطمه عقیقی، محمود سلامی و سید علی رضا طلایی از مرکز تحقیقات فیزیولوژی پژوهشکده علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شده، آمده است: مواجهه با استرس در ابتدای زندگی اثربرنامه ریزی کننده ای بر فعالیت محور HPA و مغز دارد.

مطالعات انجام شده روی انسان و مدل های حیوانی تاثیرات استرس دوران بارداری بر حافظه و یادگیری از سطح مولکولی تا سطح رفتار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر استرس دوره بارداری بر یادگیری فرزندان

تاثیر استرس دوره بارداری بر یادگیری فرزندان