مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آبان 1398 ساعت 15:402019-11-21اقتصادي

دالاق و رومانف،ترکیبی برای به صرفه شدن دامداری


موفقیت در اجرای طرح ترکیب نژادهای بومی گوسفندان گلستان با نژاد رومانف و دو قلو زایی در گله ها سبب افزایش کیفیت صنعت دامپروری استان شده است.

- تحول در صنعت دامپروری می تواند پرورش دام های سبک و سنگین را به صرفه تر و دامداران را برای تولید بیشتر گوشت قرمز راغب تر کند، در این راستا اجرای طرح دوقلوزایی در گوسفندان از سال ها پیش آغاز شده که روشی برای تحول در این صنعت به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیمای گلستان جهاد کشاورزی گلستان از سال 91 برای اصلاح نژاد گوسفندان آستین ها را بالا زده و تا کنون این طرح را بر روی 15 هزار راس دام سبک با موفقیت اجرا کرده است.

حاجیلری کارشناس فنی دامداری جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به سهم 3 و نیم درصدی گلستان در تولید گوشت قرمز گفت : این طرح را اولین بار از دامهای شرق گلستان آغاز کردیم و دوقلوزایی یا همان تلقیح در گوسفندهای دورگه 37 و نیم درصد و بقیه حدود 50 درصد موفقیت آمیز بود.

نادعلی میرزایی صاحب یک دامداری سنتی کوچک در روستای دوزین مینودشت هم می گوید : از نخستین دامداران داوطلب اجرای این طرح بر روی 70 راس دام سبکش بود و اکنون با افزایش تولید مثل گوسفندان و تولید گوشت بیشتر از شغلش بیش از پیش راضی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دالاق و رومانف،ترکیبی برای به صرفه شدن دامداری

دالاق و رومانف،ترکیبی برای به صرفه شدن دامداری