مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آبان 1398 ساعت 12:102019-11-21بين الملل

بازگشت برادران راجاپاکسه در راس قدرت سریلانکا


رییس جمهور جدید سریلانکا، گوتابایا راجاپاکسه، که در 16 نوامبر به این سمت منصوب شد، برادر بزرگ خود، ماهیندا راجاپاکسه رییس جمهور سابق را به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از رادیو آر.

اف.

آی فرانسه، با بازگشت پیروزمندانه برادران راجاپاکسه به قدرت، بعد از پنج سال که اپوزیسیون سریلانکا قدرت را در دست داشت، خاندان راجاپاکسه قدرت اجرایی این کشور را در اختیار خود قرار داد.

گوتابایا 70 ساله بعد از استعفای رانیل ویکرمسینگ، نخست وزیر سابق سریلانکا، ماهیندا، برادر خود را به سمت نخست وزیری منصوب کرد.

وی نقش به سزایی در پایان دادن به 26 سال جنگ داخلی در برابر تامیل ها در سال 2009 ایفا کرد و از محبوبیت بالایی در بین سنگال ها برخوردار است.

تامیلها و مسلمانان که از اقلیتهای سریلانکا به شمارمی آیند و از رقیب گوتابایا، ساجیت پرماداسا، در انتخابات حمایت حد اکثری کردند ، نگران قدرتمداری خاندان راجاپاکسه هستند.

در سال 2005 و 2015 که ماهیندا و گوتابایا رییس جمهور و وزیردفاع سریلانکا بودند، گوتا ارتش این کشوررا در سرکوب تامیلها در سال 2009 بر عهده داشت، بیش از 40 هزار تامیل را قتل عام کرد و مدافعین حقوق بشر وی را به جنایت جنگی متهم کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت برادران راجاپاکسه در راس قدرت سریلانکا

بازگشت برادران راجاپاکسه در راس قدرت سریلانکا