مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آبان 1398 ساعت 08:162019-11-21اقتصادي

کشف و معدوم سازی 60 تن فراورده دامی غیرقابل مصرف در کردستان


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: امسال تاکنون 75 هزار و 824 نوبت بازدید از مراکز عرضه استان انجام شده که در این بازرسی ها بیش از 60 تن فرآورده غیرقابل مصرف و فاسد از ورود به سفره مردم خارج و معدوم شده است.

- ناصر مخدوم در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: استان کردستان دارای 5 کشتارگاه فعال طیور در شهرستان های بانه، دهگلان، سقز، سنندج و مریوان با ظرفیت اسمی 10 هزار قطعه در ساعت است البته اخیراً هم یک کشتارگاه در شهرستان کامیاران به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: سال گذشته بالغ بر 10 میلیون قطعه مرغ به وزن 25 هزار تن استحصال شده که توسط بازرسین بهداشتی مستقر در کشتارگاه ها مقدار 1.

1 درصد معادل 240 تن مرغ غیرقابل عرضه به بازار ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کردستان ادامه داد: در تمامی کشتارگاه ها مسئولین فنی و بازرسان مقیم با مدارک تحصیلی دکترای دامپزشکی، لیسانس و کاردان مستقر بوده و بر مراحل کشتار نظارت کامل دارند البته علاوه بر آن این کشتارگاه ها توسط بازرسین شبکه های دامپزشکی شهرستان ها و این اداره کل مورد بازدید سرزده قرار می گیرند و بر این اساس در 8 ماهه اول سال 98 تعداد 182 مورد بازدید از 5 کشتارگاه طیور استان انجام گرفته که بطور متوسط در هر ماه 36 مورد بازدید محسوب می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف و معدوم سازی 60 تن فراورده دامی غیرقابل مصرف در کردستان

کشف و معدوم سازی 60 تن فراورده دامی غیرقابل مصرف در کردستان