مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آبان 1398 ساعت 08:002019-11-21بين الملل

دبیرکل اتحادیه عرب: به رسمیت شناختن سفیر یمن در تهران نقض قوانین بین المللی است


دبیرکل اتحادیه عرب گفت که اقدام ایران در به رسمیت شناختن سفیر یمن در تهران نقض قوانین بین المللی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اسکای نیوز عربی، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب، اقدام ایران در به رسمیت شناختن سفیر جدید یمن در تهران و واگذاری ساختمان سفارت این کشور در تهران به وی را محکوم کرد.

وی گفت: این اقدام نقض آشکار عرف دیپلماسی و منشور سازمان ملل، نقض توافق وین در مورد روابط دیپلماتیک و امور کنسولگری و همچنین نقض قطعنامه های ذیربط شورای امنیت به خصوص قطعنامه 2216 است.

از سوی دیگر یک منبع مسئول در دبیرخانه عمومی سازمان ملل با طرح ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران و حمایت از دولت مستعفی یمن مدعی شد: این اقدام نشان دهنده پافشاری ایران در تداوم فعالیت های خصمانه به منظور ایجاد بی ثباتی در یمن و همچنین تهدید همسایگان آن است.

بر اساس اعلام شبکه سعودی العربیه، وزارت خارجه دولت مستعفی یمن نیز در بیانیه ای با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم و نقض قوانین بین المللی، اقدام ایران در به رسمیت شناختن سفیر جدید یمن در تهران را محکوم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان دیروز (سه شنبه) استوارنامه ابراهیم محمد بن محمد الدیلمی ، سفیر جدید جمهوری یمن در تهرانرا دریافت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیرکل اتحادیه عرب: به رسمیت شناختن سفیر یمن در تهران نقض قوانین بین المللی است

دبیرکل اتحادیه عرب: به رسمیت شناختن سفیر یمن در تهران نقض قوانین بین المللی است