مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 14:202019-11-20اقتصادي

بیش از یک میلیون مترمکعب کسری آب در خراسان رضوی


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: میزان کسری مخزن در این خراسان رضوی به یک میلیون و 200 مترمکعب در سال می رسد که این مسئله جز با همت مردم حل نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، محمد علایی ظهر امروز در آیین رونمایی از راهنمای اجرای مانور آموزشی سیلاب در مدارس کشور در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ایران کشوری از کمربند خشک شمالی زمین است، بنابراین آب نقش کلیدی در کشور دارد و این امر می تواند یک بحث آبی را به یک مسئله سیاسی ـ امنیتی تبدیل کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه مسئله آب باید به یک دغدغه اجتماعی برای همه مردم تبدیل شود، بیان کرد: این استان 7 درصد از مساحت و 8 درصد از جمعیت کشور را داراست و 3.

5 درصد از منابع آبی کشور در استان خراسان رضوی قرار دارد.

وی ادامه داد: میزان کسری مخزن در این خراسان رضوی به یک میلیون و 200 متر مکعب در سال می رسد که این مسئله جز با همت مردم حل نمی شود.

علایی با بیان اینکه برای حل مشکل کم آبی باید مهم ترین مصرف کننده آب یعنی بخش کشاورزی، در این حوزه وارد شود، عنوان کرد: در حال حاضر با اجرای طرح مانیتورینگ و کنترل هوشمند چاه های کشاورزی 600 میلیون مترمکعب کشاورزان کمتر از گذشته آب برداشت کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از یک میلیون مترمکعب کسری آب در خراسان رضوی

بیش از یک میلیون مترمکعب کسری آب در خراسان رضوی