مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 09:302019-11-20اقتصادي

استفاده از رشته اقتصاد کشاورزی ما را از درآمد نفت بی نیاز خواهد کرد


اگر از ظرفیت رشته اقتصاد کشاورزی استفاده شود، می توانیم فروش زعفران را به 10 میلیارد دلار برسانیم که در این صورت دیگر نیازی به درآمدهای نفتی نیست.

- ایسنا/خراسان رضوی یک استاد اقتصاد کشاورزی گفت: اگر از ظرفیت رشته اقتصاد کشاورزی استفاده شود، می توانیم فروش زعفران را به 10 میلیارد دلار برسانیم که در این صورت دیگر نیازی به درآمدهای نفتی نیست.

محمود دانشور کاخکی در نشست تخصصی دانش آموختگان رشته اقتصاد کشاورزی در توسعه بازرگانی نوین محصولات کشاورزی در تالار ابونصر هروی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: با اشاره به سه موضوع تبیین جایگاه اقتصاد کشاورزی، آنچه باید در اقتصاد کشاورزی باشد و اینکه در نهایت چه باید کرد، افزود: در تبیین جایگاه اقتصاد کشاورزی ما باید سه پیش فرض مهم و اساسی را مدنظر قرار دهیم.

اول اینکه هدف و غایت اصلی تمامی فعالیت ها، ارزش آفرینی اقتصادی است.

دومین پیش فرض این بوده که کشاورزی مهمترین محرکه رشد اقتصادی و زیربنا و محور توسعه اقتصادی است و سوم اینکه باید به تغییر ساختار کشاورزی به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر کشاورزی نگریست.

این استاد اقتصاد کشاورزی بیان کرد: در هرم توسعه پایدار اقتصادی، توسعه کشاورزی به عنوان زیر بنای توسعه پایدار و بعد از آن توسعه صنعتی و در نهایت توسعه فراصنعتی قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از رشته اقتصاد کشاورزی ما را از درآمد نفت بی نیاز خواهد کرد

استفاده از رشته اقتصاد کشاورزی ما را از درآمد نفت بی نیاز خواهد کرد