مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 09:002019-11-20اقتصادي

بخش خصوصی در توسعه سامانه های پرتودهنده ورود کند


مدیر عامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها در سازمان انرژی اتمی با اشاره به گردش مالی 400 میلیارد دلاری صنعت استفاده از پرتوهای انرژی هسته ای در دنیا، - مشارکت بخش خصوصی برای توسعه سامانه های پرتودهنده را خواستار شد.

دکتر صولت ثنا در مراسم آغاز بکار پنجمین همایش ملی کاربرد فناوری هسته‏ ای در کشاورزی و منابع طبیعی در دانشگاه یزد با بیان این که سازمان انرژی اتمی ایران تا قبل از سال 1388 بیشترین تمرکز خود را روی مباحث نیروگاهی و سوخت هسته ای داشت، افزود: این سازمان در ادامه با اهتمام به بررسی طرح های آژانس انرژی اتمی و کاربری های جدید آن در دنیا، فعالیت بیشتر در زمینه دیگر کاربری های فناوری هسته ای را مورد توجه قرار داد.

وی بیشترین کاربرد فناوری هسته ای در کشورمان را علاوه بر تولید برق، تکنولوژی پرتو دهی در بخش های مختلف اعم از پزشکی، محیط زیست، صنعت و کشاورزی برشمرد و گفت: گردش مالی سالانه این بخش در دنیا به تنهایی معادل 400 میلیارد دلار است که اگر سهم یک درصدی را بتوانیم برای کشورمان در اختیار بگیریم رقمی معادل چهار میلیارد دلار خواهد بود که بسیار قابل تامل است.

این مسئول در ادامه به برخی از کاربری های کنونی استفاده از پرتوهای انرژی اتمی در صنایع مختلف اشاره و تصریح کرد: کاربرد این انرژی در بهداشت و پزشکی در قالب فعالیت هایی مانند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش خصوصی در توسعه سامانه های پرتودهنده ورود کند

بخش خصوصی در توسعه سامانه های پرتودهنده ورود کند