مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 08:162019-11-20بين الملل

امریکا هدیه دیگری به نتانیاهو داد


موضع گیری امریکا در باره شهرک های صهیونیست نشین علاوه بر اینکه هدیه ای به نتانیاهو بود، روشن کرد که اتکا به این کشور و دل بستن به مذاکره برای دستیابی به حقوق فلسطینی ها سرابی بیش نیست.

- ترامپ در سال 2017 بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله قطعنامه 242 قدس را به عنوان پایتخت اسراییل شناسایی کرد .

یک سال بعد او سفارت امریکا از تل آویو را به قدس منتقل کرد و پس از آن هم با زیر پا گذاشتن قطعنامه های شورای امنیت حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر بخش اشغالی جولان به رسمیت شناخت.

روز دوشنبه مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا هم با حمایت از ساخت شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری اعلام کرد: شهرک سازی اسراییل در کرانه باختری مغایر با قوانین بین المللی نیست.

موضع گیری پمپئو از نظرزمانی در شرایطی است که نتانیاهو پس از برگزاری دو دور انتخابات پارلمانی نتوانست به اکثریت مطلق در کنیست دست یابد و در تشکیل کابینه با شکست روبرو شد.

او همچنین با پرونده فساد مالی روبروست و از طرفی شکست بنی گانتس سرکرده ائتلاف آبی سفید درتشکیل کابینه، احتمال اینکه برای سومین بار انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار شود تقویت کرده است.

بنابر این موضع پمپئو را می توان هدیه ای برای نتانیاهو دانست تا بتواند در تبلیغات انتخاباتی موقیعت را خود را با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امریکا هدیه دیگری به نتانیاهو داد

امریکا هدیه دیگری به نتانیاهو داد