مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 13:102019-11-19پزشكي

علائم هشداردهنده سرطان پستان را بشناسید


یک متخصص با اشاره به اهمیت شناخت علائم هشداردهنده سرطان پستان عنوان کرد: اگر این سرطان در زمانی که توده های سرطانی کمتر از یک سانتیمتر است تشخیص داده شود تا 92 درصد درمان شده و امکان زنده ماندن فرد را افزایش می دهد.

- ایسنا/بوشهر یک متخصص با اشاره به اهمیت شناخت علائم هشداردهنده سرطان پستان عنوان کرد: اگر این سرطان در زمانی که توده های سرطانی کمتر از یک سانتیمتر است تشخیص داده شود تا 92 درصد درمان شده و امکان زنده ماندن فرد را افزایش می دهد.

دکتر مهسا چعبی در کارگاه آموزشی سرطان پستان و راه های پیشگیری از آن گفت: خودآزمایی پستان اولین قدم در تشخیص زودهنگام سرطان است.

وی اظهار کرد: تغییر در سبک زندگی، هرم سنی کشور و نوع تغذیه که حاصل آن کم تحرکی، چاقی و استفاده روزافزون از تغذیه نامناسب است، در کنار عوامل محیطی مخرب سلامتی که هر روزه بر شدت آن ها افزوده می شود، بروز بیماری های غیر واگیر در کشور را افزایش داده است.

این متخصص بیان کرد: سرطان ها از جمله بیماری های غیر واگیری هستند که هر ساله بر میزان بروز آن ها در کشور افزوده می شود، به طوری که میزان بروز سرطان ها در ایران از حد پیش بینی سازمان جهانی بهداشت هم فراتر رفته است.

چعبی اضافه کرد: یکی از سرطان های بسیار مهم، سرطان پستان است، به دلیل اینکه اگر این سرطان به موقع تشخیص و درم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم هشداردهنده سرطان پستان را بشناسید

علائم هشداردهنده سرطان پستان را بشناسید