مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 07:162019-11-19اجتماعي

کمبود آب تهدیدی برای جنگل های دشت کاشت خراسان شمالی


رییس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: کمبود آب جنگل های دست کاشت این استان را تهدید می کند.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: کمبود آب جنگل های دست کاشت این استان را تهدید می کند.

محمودی در گفت و گو با ایسنا، افزود: خشکسالی های اتفاق در سال های گذشته سبب شده تا این جنگل ها با مشکل تامین آب مواجه شوند که البته در سال جاری با بارش های خوب بهاره این مشکل نسبت به سال های قبل، کمتر بوده است.

وی مساحت جنگل های دست کاشت در این استان را هشت هزار و 61 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: از این سطح سه هزار و 65 هکتار توسط بخش دولتی و چهار هزار و 375 هکتار نیز توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

محمودی اظهارکرد: سالانه به طور میانگین 500 تا 600 هکتار جنگل کاری مشارکتی در این استان انجام می شود.

وی تصریح کرد: تا چند سال گذشته هدف از ایجاد جنگل های دست کاشت، توسعه سرانه فضای سبز و جنگل در این استان بوده است اما در سال های اخیر بهره برداری های اقتصادی نیز به آن اضافه شده است.

این مقام مسئول توضیح داد: به عنوان مثال زرشک کوهی یکی از گونه های جنگلی بوده که در سال های اخیر در طرح توسعه جنگل های دست کاشت غرس می شود و این گونه علاوه بر اینکه سبب توسعه فضای جنگلی استان می شود تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود آب تهدیدی برای جنگل های دشت کاشت خراسان شمالی

کمبود آب تهدیدی برای جنگل های دشت کاشت خراسان شمالی