مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 06:452019-11-19بين الملل

تحت سیطره ایدئولوژی، تمنای آزادی، همان تقلا برای بردگی است


پنجمین چاپ کتاب «ایدئولوژی و سازوبرگ های ایدئولوژیک دولت» نوشته لویی آلتوسر و ترجمه روزبه صدرآرا توسط نشر چشمه منتشر شد.

هسته کنشمند این کتاب در این پرسش است که چگونه می توان یک سوژه بد بود؟ - پنجمین چاپ کتاب ایدئولوژی و سازوبرگ های ایدئولوژیک دولت نوشته لویی آلتوسر و ترجمه روزبه صدرآرا توسط نشر چشمه منتشر شد.

هسته کنشمند این کتاب در این پرسش است که چگونه می توان یک سوژه بد بود؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نشر چشمه پنجمین چاپ کتاب ایدئولوژی و سازوبرگ های ایدئولوژیک دولت نوشته لویی آلتوسر و ترجمه روزبه صدرآرا را با شمارگان 500 نسخه، 88 صفحه و بهای 15 هزار تومان منتشر کرد.

چاپ نخست این کتاب در سال 1387 با شمارگان هزار و 500 نسخه و بهای هزار و 800 تومان منتشر کرده بود.

نشر چشمه همچنین چاپ پیشین (چهارم) این کتاب را در سال 1395 با شمارگان هزار نسخه و بهای هفت هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار داده بود.

این کتاب یکی از مهمترین متون آلتوسر است.

روزبه صدرآرا مترجم این کتاب به مهر گفت: آنچه رساله آلتوسر را در میان تمامی متون مربوط به سنت نقد ایدئولوژی متمایز می کند ورود او به مبحث تکوین سوژه در سه سطح گفتمانی مشتمل بر فلسفه مدرن غرب از پاسکال تا اسپینوزا و هگل و فلسفه سیاسی غرب و گسست مدرن آن از سرچشمه های کلاسیک بر بستر سوژه کاوی و گفتمان مارکسیست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحت سیطره ایدئولوژی، تمنای آزادی، همان تقلا برای بردگی است

تحت سیطره ایدئولوژی، تمنای آزادی، همان تقلا برای بردگی است