مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 12:202019-11-18فرهنگي

آغاز بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی رضوان در مشهد


بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی با عنوان رضوان با حضور مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان آغاز شد.

- ، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم آغاز این جشواره گفت: عمده متون نمایشی این جشنواره، جدید و مربوط به نویسندگان بومی است و 145 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی ارسال شد که از این تعداد 120 اثر به مرحله بازبینی رسید.

جعفر مروارید افزود: این 120 اثر برای سه بازخوان متون نمایشی ارسال شد و پس از بررسی، 30 اثر از این تعداد حذف شد و سپس سه داور بازبین در مدت چهار هفته 90 اثر نمایشی باقیمانده را مورد بازبینی قرار دادند.

وی ادامه داد: در نهایت 14 اثر از گروه های نمایشی مشهد و 6 شهرستان دیگر استان به بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی رضوان راه یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سهمیه این استان دو اثر نمایشی برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر است که پس از انتخاب هیات داوران، این دو اثر نمایشی برگزیده می شود.

رییس انجمن نمایش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: آثار راه یافته به این جشنواره در سالن های اشراق، تماشاخانه خورشید، تماشاخانه هنرهای زیبا، تماشاخانه بهار و سالن اصلی تئاتر شهر مشهد اجرا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی رضوان در مشهد

آغاز بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی رضوان در مشهد