مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 08:302019-11-18اقتصادي

میدان جدید نفتی هنوز به مرحله ارزیابی زیست محیطی نرسیده است


مدیرکل محیط زیست استان خوزستان با اشاره به اینکه ارزیابی های زیست محیطی برداشت از این میادین نفتی جدید کشف شده همزمان با تصمیم جهت استحصال صورت خواهد گرفت، - گروه محیط زیست خبرگزاری فارس، حسن روحانی رییس جمهوری در جمع مردم یزد از کشف یک میدان نفتی با وسعت 2 هزار و 400 کیلومترمربع با عمق 80 متری و ظرفیت 53 میلیارد بشکه ای در حد فاصل بستان تا امیدیه در استان خوزستان خبر داد.

  گفته می شود این مخزن دومین مخزن نفتی بزرگ کشف شده در تاریخ ایران است و اسم آن را به پاس خدمات همه افرادی که در گوشه و کنار کشور به خدمت می پردازند، به ویژه کارکنان مدیریت اکتشاف که نام آوران گمنام صنعت نفت هستند و در شرایط سخت کاری کار می کنند، نام آوران گذاشته شد.

ویز نفت گفته است که این میدان نفتی در وسعتی به اندازه 2400 کیلومتر مربع و در عمق 3100 متری قرار دارد و یک لایه نفت دار به اندازه 80 متر  کشف شده که به اندازه  53 میلیارد بشکه حجم دارد و البته امکان گسترش این میدان به جنوب غربی و شرقی هم وجود دارد.

زنگنه مقدار برداشت از میدان جدید را تابع تکنولوژی و فناوری خوانده است، و مشخص نیست که چه میزان از ذخایر درجای نفت اعلام شده، قابل برداشت خواهد بود.

اما این ذخایر نفتی در استانی کشف شده است که این روزها با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند و جز 5 شهر آلوده کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میدان جدید نفتی هنوز به مرحله ارزیابی زیست محیطی نرسیده است

میدان جدید نفتی هنوز به مرحله ارزیابی زیست محیطی نرسیده است