مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 08:292019-11-18سياسي

قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 در رابطه با آسیب شناسی قانون تشکیلات و انتخابات شوراها


گزارش کمیسیون اصل نود مجلس درباره آسیب شناسی قانون تشکیلات و انتخابات شوراها در جلسه امروز مجلس قرائت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 27 آبان) گزارش این کمیسیون را درباره آسیب شناسی قانون تشکیلات و انتخابات شوراها قرائت کرد.

این گزارش در دو بخش که شامل شکایت از رد یا تایید صلاحیت داوطلبان و شکایت از ابطال فرآیند برگزاری انتخابات و یا تایید صحت آن تهیه شده  است.

در بخش شکایت از ابطال فرآیند برگزاری انتخابات و یا تایید صحت آن به سکوت قانونگذار در خصوص مواعد تشکیل و انحلال هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، گزارش تخلف از مواعد مصرح در خصوص تبلیغات و تضییع حقوق داوطلبان، تغییر پی در پی نظر هیات مرکزی نظارت در برخی پرونده ها علیرغم قطعی و نهایی بودن نظرات آن هیات، امتناع برخی از مسئولان اجرای از اجرای تصمیمات هیات های نظارت یا نهادهای انتخاباتی، نامشخص بودن مرجع رسیدگی به شکایت داوطلبان و لزوم تعیین مرجعی خاص و رسیدگی خارج از نوبت و آسیب شناسی ترکیب اعضای هیات مرکزی نظارت و هیات های نظارت استان اشاره شده است.

در بخش جمع بندی این گزارش تاکید شده با عنایت جمعی موارد مطروحه واضح است در برخی از شکایات علیرغم حدود مستندات به دلیل فقدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 در رابطه با آسیب شناسی قانون تشکیلات و انتخابات شوراها

قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 در رابطه با آسیب شناسی قانون تشکیلات و انتخابات شوراها