مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 08:192019-11-18بين الملل

نیروهای ترکیه با وضع پیچیده ای در شمال سوریه روبرو شده اند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، تحولات شمال سوریه و عقب نشینی نیروهای سوریه دموکراتیک از مناطق مرزی اوضاع را برای نیروهای ترکیه در شمال سوریه بغرنج کرده است.

در حالی که بیش از یک ماه از حمله نیروهای ترکیه به شمال سوریه می گذرد، عقب نشینی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) از بخش های وسیعی از مناطق مرزی شمال سوریه و استقرار نیروهای ارتش این کشور به جای آنها در منطقه ای به وسعت 700 کیلومتر مربع، نیروهای ارتش ترکیه را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

محافل سیاسی دمشق استقرار نیروهای ارتش سوریه به جای نیروهای قسد را که از مناطق شمالی عقب نشینی کرده اند عامل برقراری توازن سیاسی و نظامی در این مناطق می دانند.

مهند الضاهر کارشناس مسائل راهبردی گفت: آمریکا می خواهد اوضاع هر چه بیشتر پیچیده و بغرنج شود به همین سبب می خواهد کردها را متقاعد کند برای آنچه دفاع از موجودیت کردها می نامد در این مناطق باقی بمانند تا اوضاع همچنان به همین شکل باقی بماند و بحران طولانی تر شود.

بهانه آنها نیز حمایت از میدان ها و چاه های نفت یا بهره برداری از این میدان ها به نفع کردهاست.

به نظر من دولت سوریه همچنان به عملیات آزادسازی مناطق کشور ادامه می دهد و این نشان می دهد فعالیت های سیاسی و نظامی به یکدیگر گره خورده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروهای ترکیه با وضع پیچیده ای در شمال سوریه روبرو شده اند

نیروهای ترکیه با وضع پیچیده ای در شمال سوریه روبرو شده اند