مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 11:462019-11-17اقتصادي

رفع محدودیت های بانکی و تهاتر کالا لازمه تعاملات اقتصادی


ایران و گرجستان از ظرفیت های فراوانی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری برخوردارند، اما لازمه این توسعه روابط، رفع محدودیت های بانکی و تهاتر کالا است.

- آقای غلامحسین شافعی در دیدار با شالوا کینکاولیزه رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان- ایران با تأکید براینکه زمینه های همکاری ایران و گرجستان بسیار متنوع است، همکاری های ترانزیتی دو کشور در منطقه را مهم برشمرد و افزود: ایران از طریق ارمنستان و گرجستان می تواند به دریای سیاه دسترسی پیدا کند؛ علاوه بر این با راه اندازی راه آهن ایران به آستارا و آذربایجان، فرصت همکاری های پیش رو بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به پیشینه روابط اقتصادی و سیاسی ایران و گرجستان گفت: توسعه اقتصاد آزاد در گرجستان در سال های اخیر با سرعت مناسبی دنبال شده است و گرجستان ازجمله کشور هایی است که در اصلاح محیط کسب وکار، جزو کشور های موفق منطقه محسوب می شود ضمن اینکه توسعه اقتصاد و نرخ سرمایه گذاری خارجی در گرجستان در کنار قرابت فرهنگی ایران و گرجستان برای مشارکت فعالان اقتصادی دو کشور، فرصت ویژه ای فراهم کرده است.

توسعه همکاری های بنگاه های کوچک و متوسط و گردشگری از دیگر مواردی بود که رییس اتاق ایران به عنوان محور همکاری های ایران و گرجستان به آن ها اشاره کرد و افزود: نگاه ایران برای توسعه همکاری با این کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع محدودیت های بانکی و تهاتر کالا لازمه تعاملات اقتصادی

رفع محدودیت های بانکی و تهاتر کالا لازمه تعاملات اقتصادی