مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 11:342019-11-17اقتصادي

تولید 20 داروی بیوتکنولوژی های تک در کشور


قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به این که صنعت داروسازی از نظر استفاده از علوم دارویی نمونه است، گفت: حدود 96 درصد داروهای مصرفی و 70 درصد مواد اولیه دارویی را تولید می کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاهین آخوندزاده امروز در حاشیه نشست هم اندیشی رؤسای مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد و ذی نفعان حوزه علوم دارویی کشور در جمع خبرنگاران با بیان این که ایران در دو سال گذشته از نظر تولید علم در منطقه اول بوده و با فاصله نسبت به کشور ترکیه از نظر تعداد مقالات و ارجاعات قرار داشته است، گفت: به طور اخص برنامه امروز هم اندیشی بین مراکز تحقیقاتی علوم دارویی، مراکز رشد و صنعت داروسازی بوده و علت آن نیز این است که در تولید علم داروسازی رتبه 7 دنیا از نظر استنادات و 8 دنیا از نظر تعداد مقالات را داریم و پتانسیل تولید علم ما باید به محصول تبدیل شود که خوشبختانه صنعت داروسازی از این نظر نمونه است و در اوج تحریم روی پای خود هستیم.

وی افزود: حدود 96 درصد داروهای مصرفی و 70 درصد مواد اولیه دارویی را تولید می کنیم که نشان می دهد علم تولیدشده در دانشکده های داروسازی به خوبی استفاده می شود.

همچنین 20 داروی بیوتکنولوژی های تک را که عمدتا در درمان سرطان و بیماری های روماتولوژی کاربرد دارند، تولید می کنیم که از این نظر رتبه بالایی در منطقه دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 20 داروی بیوتکنولوژی های تک در کشور

تولید 20 داروی بیوتکنولوژی های تک در کشور