مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 08:172019-11-17اقتصادي

کردستان دروازه تجارت خارجی ایران با عراق/ مبادله 1875 تن کالا از مرزهای کردستان


عراق دومین کشور مقصد صادراتی ایران است و با توجه به اینکه کردستان 320 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد این استان دروازه تجارت خارجی ایران با عراق و حتی سوریه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، حضور در بازارهای جهانی از طریق گسترش صادرات، سال هاست که به عنوان مبنای توسعه اقتصادی بسیاری از کشورها مورد توجه قرارگرفته است، رشد اقتصادی کشورهایی که مبنای استراتژی توسعه خود را بر روی بازارهای فراملی قرار می دهند بسیار قابل توجه است و از این منظر علاوه بر خلق ثروت ملی، اثرات مثبت زیادی را در زمینه های دانش فنی، ابتکار و نوآوری و همین طور ایجاد فرصت های نوین شغلی برجای می گذارند.

صادرات کالا به عنوان وجهی از بازرگانی خارجی، بیانگر توان تولیدی کشورهاست و فرصت ویژه ای برای تحقق سیاست های اقتصادی ایجاد می کند، برجسته کردن صادرات در فرآیند تولید محصولات علاوه بر رونق فعالیت های اقتصادی و تولید کالاهایی متناسب با ذائقه هایی فراتر از مرزهای داخلی، رونق تجارت جهانی را به همراه دارد.

مرز فرصت بزرگی برای ایجاد رونق اقتصادی در هر کشور است، صادرات و واردات کالا از طریق بازارچه های مرزی کشور در نقاط صفر مرزی (مناطق محروم) راهکاری برای توسعه مناطق محروم است و به کمک آن می توان زمینه های اشتغال را در مناطق محروم کشور تقویت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردستان دروازه تجارت خارجی ایران با عراق/ مبادله 1875 تن کالا از مرزهای کردستان

کردستان دروازه تجارت خارجی ایران با عراق/ مبادله 1875 تن کالا از مرزهای کردستان