مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 07:272019-11-17پزشكي

چگونه از شر آنفلوانزای فصلی خلاص شویم؟


کارشناس مسئول بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: علل و راه های پیشگیری از آنفلوانزای فصلی را باید بدانیم.

- ایسنا/زنجان کارشناس مسئول بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: علل و راه های پیشگیری از آنفلوانزای فصلی را باید بدانیم.

حسین معصومی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با بیماری آنفلوانزای فصلی، اظهار کرد: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سرفه، سردرد، گلودرد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش بینی و گاهی استفراغ و اسهال (به ویژه در کودکان) تظاهر می کند که تب و سرفه از علایم کلیدی بیماری آنفلوانزا مطرح است.

وی افزود: در آنفلوانزای فصلی سرفه، اغلب شدید و برای مدتی ادامه پیدا می کند ولی سایر نشانه های این بیماری بعد از 2 تا 7 روز خود به خود بهبود پیدا می کند.

این مسئول تصریح کرد: در مواردی برای برخی از بیمارانی که دچار بیماری حاد تنفسی شدید هستند و افرادی که در معرض خطر قرار دارند، داروی ضد ویروسی توسط پزشک تجویز می شود.

کارشناس مسئول بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: همه گیری های آنفلوانزا در مناطق معتدل، معمولاً در فصول سرد سال و در ماه های پاییز و زمستان بروز می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه از شر آنفلوانزای فصلی خلاص شویم؟

چگونه از شر آنفلوانزای فصلی خلاص شویم؟