مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 07:152019-11-17سياسي

هشدار آیت الله سیستانی به عادل عبدالمهدی


یک منبع سیاسی آگاه از محتوای مکاتبات و گفت وگوهایی که طی ساعات اخیر میان مرجعیت عالی شیعه و نخست وزیر این کشور پیرامون ماهیت برخورد با تحصن کنندگان صورت گرفته، - خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این منبع در گفت وگو با سایت ناس گفت: آیت الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالیقدر شیعه به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور اعلام کرد، هر قطره خونی که ریخته شود منجر به تشدید تنش علیه دولت می شود.

این اظهارات پس از خطبه روز جمعه مطرح شده که در آن آیت الله سیستانی به طبقه سیاسی نسبت به ادامه نادیده گرفتن مطالبات مردمی و کُندی موجود در انجام اصلاحات سیاسی هشدار داد.

به گفته منبع مذکور، مرجعیت دینی پس از آن هشدار داد که انفجاری در میدان التحریر رخ داده و در اثر آن چندین تن زخمی شدند.

در سطح میدانی نیز، این منبع تأکید کرد، هشدارهای مرجعیت به سرعت به فرماندهان میدانی و عاملان برخورد با اعتراضات مردمی رسید و دستورات برای عقب نشینی سریع ظرف چند ساعت به نیروهای مستقر در میدان الخلانی بغداد صادر شد و آنها صبح روز شنبه این میدان را ترک کردند.

روز جمعه نیز آیت الله سیستانی در میان واکنش به ادامه اعتراضات گسترده در سراسر کشور، خواستار تدوین قانون جدید انتخابات شد؛ انتخاباتی که فرصت تغییر احزاب و گروه های حاکم کنونی را فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار آیت الله سیستانی به عادل عبدالمهدی

هشدار آیت الله سیستانی به عادل عبدالمهدی