مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آبان 1398 ساعت 16:362019-11-16پزشكي

ضرورت هم گرایی دستگاه های یزد برای اجرای سند بهبود مراقبت دیابت


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد بر ضرورت هم گرایی دستگاه های مختلف یزد برای اجرای سند بهبود مراقبت دیابت تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا دهقانی روز شنبه در نشستی خبری با موضوع دیابت اظهار داشت: ماهیت بیماری ها تغییر چهره داده و به سمت بیماری های غیرواگیر در حال حرکت است و دیابت به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های غیرواگیر به یک معضل جهانی تبدیل شده است.

وی افزود: میزان بروز و شیوع این بیماری به شکل فزاینده ای رو به افزایش است و بخش عمده ای از مرگ و میرها به دلیل بیماری های غیرواگیر رخ می دهد به نحوی که آمار دیابتی های دنیا در رده سنی 20 تا 79 سال به 425 میلیون نفر رسیده که به طور قطع این آمار د رسال آینده از 630 میلیون نفر عبور خواهد کرد.

دهقانی با اشاره به شرایط استان یزد بیان کرد: آمار دیابتی های یزد بر اساس پایش انجام شده بر اساس قند ناشتا، بالاست و در این زمینه رتبه اول را در کشور داریم و بر اساس قند خون BS رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه برخی عوامل تهدیدکننده بیماری دیابت قابل تغییر و برخی دیگر غیرقابل تغییر است، افزود: سن و سابقه فامیلی قابل تغییر نیست اما فعالیت فیزیکی، رژیم غذایی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت هم گرایی دستگاه های یزد برای اجرای سند بهبود مراقبت دیابت

ضرورت هم گرایی دستگاه های یزد برای اجرای سند بهبود مراقبت دیابت